3 Temmuz 2008 Perşembe

Zeytinyağlı semizotu


Geçen gün semizotunu tazecik görünce biraz fazla aldım.Salatasını yaptığım gün yemeğinide ertesi gün için yaptım ama yayınlamak buğüne kısmetmiş.Benim evin önünde her pazar PAZAR kurulur.Şanslıyım yani evden nerdeyse seçip elimi uzatıp alıcak kadar yakın.Bütün hafta erken kalkarken pazar günü şöyle gönlümce yatayım diyorum,diyorumda 7 'de gözlerim çakmak çakmak bu ne enerji ne dinamizim o zaman en güzeli pazarı gez sebzeleri tazecik seç al diyorum.Kahvaltıyı hazırla beyzademi uyandır.Bu pazarda sanırım aynısı olucak. Pazara gidilicek ve kesinlikle semizotu yine alınıcak.Lezzeti damağımda kaldı.
Malzemeler:
  • 1 bağ semizotu
  • 1 adet soğan
  • 2 domates(küp doğranmış)
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • yarım fincan zeytinyağ
  • bir avuç pirinç

Semizotunu ayıklayıp sirkeli suda(kumu rahat dökülsün diye) 15 dak bekletin.Sonra bol suda yıkayın.Soğanı küp doğrayın zeytinyağında pembeleştirin.Salça ve ardından domatesi ilave edip pişen domateslerin üzerine semizotunu ve pirinci ekleyip.En son 2 bardak su ve tuzunu ilave edip orta hararetli ocakta pişmeye bırakın.

Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin