3 Temmuz 2008 Perşembe

Kuru pasta



Akşam arkadaşlar çaya geldi.İşten eve gidince ne yapsam derken bu lezzetli kuru pastalarda ve vişneli brownide karar verdim.Şöyle evin içinde bir dolandıktan sonra önlüğümü taktım belime hadi dedim kendime başla işe ...Mutfakta uğraşmak yorgun geçen günün sonunda sanki terapi gibi sorunları problemleri aklınıza bile getirmiyorsunuz.İçimdeki küçük kızı buluyorum ,oyun hamurunla oynar gibi bende aslında oyun oynuyorum.Hamurla tezgahta şekiller çıkarırken bir anda yanlış meslekte olduğumu aslında yemek yemeği ve yapmayıda bu kadar severken neden muhasebe diye hayıflanır ve kızar buldum kendime.Ama hemen silkelenip tadımı kaçırmanın zamanı değil dedim.Olsun dedim sizler varsınız ya artık yaptığım herşeye daha bir anlam katan SİZLER.... sözü fazlamı uzattım ne, dönelim kurabiyelere çok söze gerek yok çok bereketli ve de bir hamurdan değişik lezzette kurabiler elde ediyorsunuz.Daha ne denir.
Malzemeler:
  • 250 gr margarin
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • yarım su bardağı yoğurt
  • 2 yumurta(1 sarıyı üstüne ayır)
  • yarım paket kabartma tozu
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 5 bardak un(gerekirse ilave edilebilir)

Bütün malzemeleri biraraya getirip iyice yoğurup hamurumuzu rulo yapıp üç arzuya göre dört eşit parçaya bölün.Ben üçe böldüm.Ve aşağıda arzu ettiğiniz malzemeleri her bir hamura farklı ilave edip yoğurun.Merdaneyle açıp değişik şekillerde kalıplarla kesin.Yumurta sarısı sürüp çörekotu ve susam serperek yağlı kağıt serilmiş tepsiye diz.175 derece fırında pişir.Not tezgahı unlarsanız hamuru daha iyi toplarsınız.

  • Kıyılmış dereotu ve kaşar rendesi
  • Minik minik doğranmış yeşil zeytin,kekik
  • toz kırmızı biber
  • Ziyah zeytin




Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin