20 Eylül 2008 Cumartesi

İkisi bir arada


Ramazan diyemi bilmem kendimi mutfaktan alamıyorum.Yanlış anlaşılmasın yemekle aram yok sanırım doyurduğum gözüm bu aralar.Uğraş didin 30 dakika sonra herşey bunun içinmiydi demeden edemiyor insan.Hepimizin bildiği bu iki salatayı dün akşam yaptım.Bu iki salatada favorim ,biberleri biraz fazlaca aldım konservesini yaparım diye ilerleyen günlerde sizlerle paylaşırım.

Közlenmiş kırmızı biber salatası

Arzu ettiğiniz kadar biberi ocak üstünde yada fırında közleyin.Ki ben ocak üstünde olanı tercih ediyorum ocak kirleniyor derseniz ocağı folyo ile kaplayın öğle közleyin.Közlenmiş biberlerin kabuklarını soyun, içi su dolu kaba koyarsanız kabukları daha kolay çıkıyor.Ayrı bir yerde zeytinyağı, sirke, ve tuzu karıştırın.Biberleri arzu ettiğiniz şekilde dograyın üzerine hazırladığınız karışımı dökün.Yarım saat kadar dinlenirse sos bibere kaynaşıyor daha lezzetli oluyor.
Havuç salatası
İstenilen adette havucu yıkayıp rendeleyin ve tavada sıvı yağ ekleyerek kavurun.Diğer tarafta sarımsaklı yoğurt hazırlayın ve kavrulan havuçları içine ilave edin karıştırın ve servis kabına alın .

Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin