11 Eylül 2008 Perşembe

Kabak Tatlısı



















Eşim ben izmirdeyken almış bu kabağı gelince yaparım umuduyla bende onun kadar severim kabak tatlısını itiraf etmeliyim ki 31 yaşıma kadar ağzıma sürmezdim.Bir arkadaşa misafirliğe gittiğimde ikram edilince ayıp olmasın diye yedim ve tarifini alarak ayrıldım.O gün bu gündür severek yerim.Tam mevsimi bu aralar sonbaharın habercisi gibi girer mutfaklara faydalı ve hafif bir tatlıdır.
Vücuttaki fazla suyu atmak ve sinirleri teskin etmek suretiyle tansiyonu düşürür.Mide ve bağırsağa yumuşaklık verir.

Malzemeleri:

  • 1 kilo kabak
  • 3 bardak şeker

İşin aslı ben kabak tatlısını göz kararı yaparım.Enli geniş pilav tenceresi dediğimiz türden tencereye kabuklarını soyup halka halka dilimlediğim kabakları diziyorum.Şekeri kabaklar hiç görünmeyecek şekilde üzerlerine döküyorum.1 saat bu şekilde dinlendirin.Ocak üzerine alıp önce 5 dak yüksek ısıda pişirip sonra kısık ateşte 45 dakika kadar pişmeye bırakın.Pişen kabakları soğuyunca servis tabağına alıp üzerine dövülmüş cevizle süsleyin.

Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin