7 Eylül 2008 Pazar

Seftali dilimli tartolet



Ne zamandır marifetlieller nalanca'yi güncelleyemedim. Böyle ara verince denediğim tarifler birikiyor. Bu aralar en severek yaptığım şey tartlar.Yaz mevsiminde meyveler zengin tart yaza en çok yakışan tatlılardan.Deneme yanılma yoluyla elde ettiğim tart hamurundan çok memnunum hemen hemen tüm tart denemelerimde aynı tabanı kullanıyorum.Bir haftadır izmirdeyim.Memleket kokusu sevdiklerim ailem hepsiyle hasret giderdim.Şuda bir gerçek ki her horoz kendi çiftliğinde öter lafı boş değil.Büyük alışveriş merkezleri gezildi sahilevlerinde denize nazır çaylar içildi.Arkadaşlarla buluşulup iftar yemekleri yendi.Bu tatil bana iyi bir doping oldu kışa dolu dizgin hazırım.Bu tart kızkardeşimde veda tatlısı havasında yapıldı.Yarın eve yolculuk var.Evimi kocacımı özledim.Eee sweet home sweet

Tartı unuttum sanmayın gerçekten hamuru çıtır çıtır kreması da pastanedekileri aratmayacak kadar leziz denemenizi tavsiye ederim.




Hamur Malzemesi(6 kisilik):

  • 2 kahve fincanı un

  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri

  • 1 fiske tuz

  • 1 yumurta sarısı

  • 60 gr tereyapı (oda sıcaklığında)

Bütün malzemeleri ekleyerek hamuru yoğurarak topladım.Buzdolabında yarım saat kadar dinlendirdikten sonra yağlanmış kalıplara yerleştirip kabarmaması için çatalı bir kaç kez batırdım. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim. Fırından çıkarıp soğumalarını bekledim .



Krema Malzemesi:

  • 1 su bardağı süt

  • 3 yemek kaşığı şeker

  • 1.5 yemek kaşığı mısır nisasta

  • 1 çay kaşığı vanilya

  • 25 gr tereyağı

  • 3 yumurta sarısı
  • 1 fiske tuz

Süt,şeker,nisasta ve tuz ile muhallebiyi pisirin ve ocaktan alın..Pisen muhallebiye teker teker yumurta sarılarını ekleyin ve en son yagı ilave ederek ılanana kadar çırpmaya devam edin.Pisen tartlara kremayıpaylaştırın ve şeftali dilimleriyle süsleyin.Üzerine meyvelerin kararmaması ve parlak görünmesi için jöle sürün.

Son olarak gelen tüm yorumlar için sonsuz teşekkürler, güzel sözleriniz beni çok mutlu ediyor.

Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin