25 Eylül 2008 Perşembe

Kuru fasulye ve yoğurtlu sarmısaklı kurubiber

Kuru biberli kuru fasulye

Havalar kışı anımsatınca kuru fasulye yapılmazmı.Hele de yanında yoğurtlu sarmısaklı kurutma biber olursa ben istanbul'da kurutmayı denedim ama nafile ziyan olmasada biberler kendinden geçtiler.Sağolsun annem izmir'den getirdi.Bizim orda temmuzda biberler dizilmeye başlanır.Biberlerin baş kısmını koparıp ipe dizeriz güneşte kurumaya bırakırız..Renkleri kızarıp iyice kuruyunca kış sofraları için saklarız.Annem sağ olsun acıyı çok sevdiği için çoğunu sivri acı biberlerden kurutmuş.Yerken hem acı çektim hem yedim.
Malzemeler:
  • 2 su bardağı kuru fasulye
  • 1 kuru soğan
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • tuz
  • 3 adet kuru biber
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ

Fasulyeleri bir gece önceden sıcak suda bekletin.Bir püf nokta size direk soğuk suya koyarsanız kabukları çıkıyor.Suda beklemiş fasulyeleri düdüklü tencereye alıp ısındıktan sonra 10 dak kadar pişirdim.Biraz diri kalıyorsada sosla pişerken tam kıvamını alıyor.Ayrı bir tencerede küp küp doğranmış soğanı yağda kavurun sırayla salçaları ve fasulyeleri süzüp tencereye ilave edin.Fasulyelerin üzerini geçicek kadar sıcak su ve tuzunu ekledikten sonra arzu ederseniz 3 adet kuru biberi yıkayıp ilave edin lezzet katıyor.Biberlerim acı oldukları için yemekte hafif ve hoş bir acılık vardı buda lezzetini arttırmış.

Yoğurtlu kuru biber salatası

Kurutma biberleri yıkadıktan sonra tencerede yumuşuyana kadar haşlayın.Haşlanan biberleri süzüp sıvıyağ ilave edilmiş tavada 5 dak kavurun.Daha sonra yoğurtlu sarmısakla karıştırıp servis yapın.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Nalancım, bu tarifle hayatımda yaptığım en güzel kuru fasulyeyi masaya koyduğumda, coluk cocuk herkesin daha ilk kaşıkta bana bakarak ellerine sağlık demelerinden daha güzel sadece bu tarif vardı.

Blog Widget by LinkWithin