9 Mart 2011 Çarşamba

ISPANAKLI GÜL BÖREK



Zeytinyağlı Biber dolması ( İçi için bakınız enginar dolması tarifi )

Günler artık nasıl geçiyor anlamıyorum.Son aylarda yogun tempom ve ihmalkarlıktan blogumu öksüz bıraktım.Biriken tarif ve yeni fikirler var çekmecemde,hepsini gün yüzünü çıkarma zamanı geldi .İstanbul'da 2 gündür kar ve soğuk hava kendini göstermişken en iyi zaman sanırım mutfakta geçer diye düşündüm. Ispanaklı börek börekler içinde en sevilenidir.Ispanağım biraz fazla olunca yemeğini de yaptım.Aslında bir kısmınlada ıspanaklı pasta yapsamıydım:)) şaka bir yana blogumu özlemişim.Şu sıralar ortalıkta blogların kapanmasıyla ilgili haberler dolaşıyor umarım böyle bir fikir varsa dahi gerçekleşmez. Mutfakta kalmıştık değilmi konuyu dağıtmadan hızımı alamayıp birde biber dolmasına da el ettım.Yemek yapmak çok kafa dağıtan ve zevkli bir uğraş birde bulaşıklar olmasa:)))

Malzemeler:
* 5 adet yufka
* 750 gr ıspanak
* 250 gr lor peyniri
* 1/2 demet dereotu,
* 1 orta boy kuru soğan
* 1/2 maydonoz
* 1 tatlı kaşıgı tuz
* 1 tatlı kaşığı karabiber
* 1 tatlı kaşığı pul biber
* 2 yumurta
Yapılışı:
Ispanakları yıkayıp ayıklayın. Soğanı yemeklik doğrayıp 1,5 yemek kaşığı zeytinyağı ile biraz kavurun ve ıspanakları ilave edin.Ispanaklar renk değiştirip suyunu çekene kadar kavurup tencereyi kenara alın. İçine doğranmış yeşillikler ,baharat ve peyniri ilave edin. Yufkalara sürmek için 1 yumurta,süt,yağ karışımı hazırlayın.Yufkaları üst üste koyup dört'e bölün.Her parçanın geniş kısmına harcı çizgi şeklinde yayarak koyun ve rula şeklinde sarıp bir uçtan bir uca etrafında sarıp gül şekli elde edin.Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.
Artan süt karışımına kalan yumurtayı da ilave edip tepsideki böreklerimizin üzerine sürün. Isınmış 190 derece fırında pişirin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin