8 Ekim 2009 Perşembe

Kabaklı kuru yufka böreği


Eşim hamur işlerine pek bir düşkün,akşam vakti otururken bir börek olsa değince kuru yufkalar geldi aklıma hemen tavada yaparım diye girdim mutfağa.Peynirli yapmak niyetindeydim ama peynir kalmamış,kıyma buzlu,yufkaları da ıslatmış bulundum o çaresizlikte düşünürken elimdeki malzemelerle ortaya bu lezzet çıktı.Açıkçası iyi ki peynir kalmamış yoksa bu böreği ne yapmak ne tatmak fırsatım olmazdı.Sebzeye düşkünüm bu börekte vejeteryan tarzı bir börek oldu.Bundan sonra malzeme kalmayınca değil hususi bu böreği yapmak için mutfağa gireceğim'den emin olabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 3 adet kuru yufka
  • 2 kabak
  • 2 patates
  • 1 çay kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı pulbiber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 fiske karabiber(damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.)
  • yarım demet maydonoz
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
sosu için:
  • 1 bardak sulandırılmış yoğurt yada ayran
  • 2 yumurta
  • 1 bardak su
  • 1 çay bardağı süt
İlk önce yufkaları temiz bir örtü üzerine alınız. Yufkaları elinizle her yerine gelicek şekilde suyla ıslatın üzerini örtüyle kapatıp yumuşaması için dinlenmeye bırakın.
İçi için gerekli malzemelerden patates ve kabağı küp küp doğrayın.Yağımızı ısıtıp önce patatesleri ,patatesler kavrulunca kabakları ilave ediniz.kabak ve patates kıvamını alınca baharatlarını ekleyip ocaktan alın doğranmış maydanoz ilave edin.Sos malzemelerinin hepsini birbirine iyice karıştırın.Orta boy bir tavayı yağlayın.1,5 yufkayı tavaya aralarına sos gezdirerek dizip iç malzemeyi ilave edip kalan yufkaları aynı şekilde üzerine dizin.En üste kalan sostan sürüp 10 dak.dinlendirin ki yufkalar sosla özleşip iyice yumu
şasın.Ocağın üzerinde çevirerek her yerini kızartın,kızaran tarafı genişçe bir tabak yardımıyla ters çevirip diğer tarafını da pişirin.

NOT:Yufka iyice yumuşamadıysa kopmalar olabilir,paniğe kapılmayın kopan parçaları her yere aynı katta yufka denk gelecek şekilde sıralayın bolca sosundan her yerine sürün.Kuru yufkada ben sosu biraz fazla yapıyorum böreğin kuru kalmaması için.Tavam 26 cm. çapında böreğin alt katına 1.5 üst katına 1.5 yufka gelecek şekilde kullandım.Yufka adedi az gibi görünse de sosla kabaran yufkalar içi su böreği gibi dışı çıtır çıtır bir lezzet oluyor.

Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin