13 Eylül 2009 Pazar

Mini iftar sofram




Uzun süredir blogumdan uzak kaldım.Düğünler, misafirler ve iş yogunluğu nedeniyle nasıl geçtiğini anlamadığım bir yaz oldu.Bazen fotograf çekmeye bile fırsat bulamadığım anlar olmasına ragmen beni uzun süre başından kaldırmayacak kadar arşiv oluşmuş.Zamanım oldukça bunları sizlerle paylaşmak istiyorum.Ramazan ayının bütün huzuru ve bereketini yaşadığımız şu mübarek günlerde eşimle mini iftar soframızda bunlardan biri.İnegöl köftesini diğer köfte çeşitlerine göre daha fazla sevenlerdenim.Genelde köftecide yenen bu köfteyi kendim denemek istedim.İnternette yaptığım araştırmalar neticesinde inegöl köftenin püf noktası içine konan karbonat ve iki günü alan yapım aşaması olduğuna kanaat getirdim.Ve en aklıma yatan tarifi evcini sitesinden aldım ve kendisine de bu tarif için teşekkür ediyorum.Denediğinize pişman olmuyacağınız bir tarif. inegöl köfte olurda piyaz olmazmı?İnegöl köfteyi yapmayı planlamıştım ve bir önceki gün yaptığım kuru fasulyeden 1 bardak ayırdım.Ve nefis köftelerime eşlik ettiler.

İnegöl Köfte

  • 1 kg. dananın döşünden çekilmiş kıyma (içindeki yağ ve et oranı inegöl köfte için çok uygun olduğundan özellikle bu tip kıyma çektirin.)
  • Yarım su bardağı bayat ve ufalanmış ekmek içi (galeta unu da olabilir.)
  • Yarım su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı karbonat (Amerika'da "baking soda" adı altında bulunuyor.)
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 2 adet orta boy soğan (rendelenmiş)
  • Arzu ederseniz yarım su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri de ekleyebilirsiniz.

Tarif:

  1. Kıymaya ufalanmış ekmek içi , su ve tuz ekleyin. Hepsini 10 dakika yoğurun. Kapaklı bir saklama kabı içinde 24 saat buzdolabında dinlendirin.
  2. Ertesi gün sabahtan karbonatı ve limonu bir bardağın içinde karıştırın. Köpüren karışımı kıymanın üzerine dökün.
  3. Soğanları rendeleyin ve köftelere katın. Bu aşamada isterseniz kaşar peynirini de ekleyin (ben eklemedim.)ve hepsini iyice yoğurun.
  4. Kıymalardan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın. Şekil verin. Saklama kabına dizip akşama kadar tekrar buzdolabında dinlendirin. Eğer köftelerin hepsini pişirmeyecekseniz, ayırdıklarınızı dinlendirmeden buzluğa kaldırabilirsiniz.
  5. Akşama kadar dinlenen köfteleri pişirmeden 10 dakika önce buzdolabından çıkartın. Biraz, oda sıcaklığında bekleyen köfteler kendilerini bırakıp daha iyi pişiyorlar.
  6. Izgara tavasını orta ateşte iyice kızdırın. Köfteleri, yağsız tavada arkalı önlü ızgara yapın.
  • NOT:Buzluktan çıkardığınız köfteleri çözdürmeden, hemen pişirin.
Piyaz
  • 1 su bardağı haşlanmış kuru fasulye
  • 1 kuru soğan
  • 1 domates
  • 1 tutam maydonoz
Sosu

  • Yarım limon
  • 1/2 çay bardağı zeytin yağı
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • tuz
Haşlanmış fasulyelerimizi servis tabağına alıyoruz. Piyazlık doğradığımız soğanlarımızı ve ince ince kıydığımız maydonozumuzu birbirine katıp, harmanlıyoruz.Domatesleri küp küp, doğruyoruz. Bütün malzemeyi servis tabağında harmanlayıp sosunu ilave ediyoruz.
Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin