26 Eylül 2008 Cuma

Çikolatalı makaron

Daha önce makaron yemedim ve tadını merak ediyordum.Bu ilk makoron denememde açıkçası çok cesaretsiz işe başladım.Ama işin sonunda makoronlarım çatlamayıp etekleride fırfıllı olunca pek bir sevindim.Tadım aşamasına gelince ilk ısırık ve aynı bizim acıbadem kurabiyesini hatırlatan bir lezzet. Kesinlikle beğendim .
Kendi makaron tecrübeme gelince zinnur hanım'ın tarifi fazlasıyla detaylı ve makoran yapma fikri kafama iyice yatınca ilk işim 1 gece önce 2 adet yumurta akını dışarıda üstü açık bekletmek oldu.Ertesi gün yumurta aklarını kar halini alana kadar çırptım ve şekeri yavaş yavaş ilave ederek çırpmaya devam ettim.Zinnur hanımın tarifindeki gram ölçülerini tartım olmadığı için bardak kaşık ölçüsüne çevirdim.Fındık kırığı,pudra şekeri ve kakao karışımını rondo ile un halini alana kadar çektim.
Daha sonra kuru malzemeyi yumurta aklarının içine karıştırdım.İşin zor kısmı burda başlayor ki sıkma poşetine hakim olamayınca kaşıkla tepsiye(yağlı kağıt serilmiş) aralıklarla koymak zorunda kaldım.Buda benim ümitsizliğe kapıldığım bir an oldu.Tepsideki makoranlarımı dinlenmeye bırakıp bulaşıklarımı yıkadım dizimi seyrettim sanırım 1 ile 1,5 saat geçmiştir.Daha sonra 175 derece fırına verip tam 11 dak sonra makoronları çıkardım.Fırından çıkan makaronları hiç ellemeden soğuması için yarım saat kadar beklettim.Daha sonra rahatlıkla yağlı kağıttın ayrılan makaronların eşit büyüklükte olanlarını eşleyip aralarına çikolatalı ganaj sürdüm.
Benim bardak ölçüm:
  • Yarım su bardağı fındık kırığı
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik pudra şekeri
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 2 yumurta akı
  • 5 yemek kaşığı şeker
Çikolatalı ganaj
Malzemeler:
  • 100 gr krema
  • 125 gr bitter çikolata
Soğuk kremayı bir kaba boşaltalım.İçerisine benmari usulü erittiğim çikolataları koyalım mikserde çırpalım.10 dak kadar buzdolabında ara ara karıştırarak bekletelim.
Dış kısmı çıtır, içi acıbadem kurabiyesi gibi yumuşak ve arada gelen çikolata tadı ile harika bir lezzet.
Buradan Sevgili Zinnur'a her aşamasını görüntüleyerek anlattığı için detaylı tarifinden dolayı teşekkür ediyorum.
Orjinal tarif için bizim pastane

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Gününüz aydın gönlünüz şen olsun,İyi Pazarlar dilerim.

Blog Widget by LinkWithin